Om meg

Bildet mitt
Om meg.. tja ;) Jo jeg er ei hobbyglad jente , liker å lage noe! Elsker å produsere noe. Å være kreativ gir meg litt "friminutt", det trengs innimellom. Jeg bor sammen med mann og tre skjønne barn i alderen 12,15,17 år. Sjelden 'late' stunder her;O) Blir også veldig glad om du legger igjen spor etter deg, jeg besøker deg med glede:)

lørdag 8. mai 2010

Heldige meg !!

Snart 17.mai !!! Festdrakter står for tur .... Den røde ( unnskyld at bilde er litt på snei , men det er rett inntil jeg laster det ned .. skjønner ikke hvorfor ... gjør du ? Ja da vil jeg gjerne vite :) Jeg laster ned fra mobil ) har jeg sydd for noen år siden , nå er den for liten .... I år blir det en ny ...hvis jeg rekker da .... ;) Må det !!
Den ser dere litt av på bilde under , den blir gul og svart med flotte bånd på !
Det gule stoffet har en herlig historie; Som dere kanskej vet er jeg med å driver en interiør og klesbutikk , ja det var nettopp der dette stoffet dukket opp :) Ei voksen hyggelig dame og jeg begynte å prate om lekre kjoler i skapet som desverre ikke ble brukt lenger av forskjellige grunner . Hvor man skulle gjøre av det o.s.v i den sammenhengen kommer det frem at jeg er glad i å sy og syr gjerne om gamle klær ....
Denne damen forteller meg da om et lekkert stoff hun hadde kjøpt i Gaza i 1963!!! Det skulle opprinnelig bli en kjole til henne selv... men av en eller annen grunn har det aldri blitt noe av ...
DET stoffet kunne jo jeg få sa hun... ja FÅ ...
Noen dager senere kommer damen innom med stoffet i en blank pose ... spennende , jeg ante ikke hvordan det så ut så jeg var litt spent ;)
Stoffet det er KJEMPELEKKERT !!! Ikke annet å si om det . Det var flere meter ... Damen sier igjen dette kan du FÅ , syns det er hyggelig at noen får glede av og vil bruke det !! Gjett om jeg vil da !!!
Folkens : Tenk å være så heldig da ? Visste ikke hva jeg skulle si jeg ... men ble kjempeglad !!
Nå er jeg igang med prosjektet mitt , det blir ei festdrakt i gult og svart med gul skjorte inni ( skjorta er det ikke sikkert blir ferdig til 17.mai ....vi håper det )
Kommer bilder av ferdig produkt etterhvert !
Ha en herlig lørdag !! Her skinner sola og det er litt varmere enn det har vært på leeeenge , så ja vi skal og kose oss !


3 kommentarer:

  1. Kjempeflott festdrakt :-)
    gleder meg til å se den gule ,
    tøff historie bak stoffet !!! :-)

    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  2. Herlig at det finnes slike mennesker, og heldige du.
    Gleder meg til å se ferdig resultat.
    God helg
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Flott festdrakt, og fin historie :)

    SvarSlett