Om meg

Bildet mitt
Om meg.. tja ;) Jo jeg er ei hobbyglad jente , liker å lage noe! Elsker å produsere noe. Å være kreativ gir meg litt "friminutt", det trengs innimellom. Jeg bor sammen med mann og tre skjønne barn i alderen 12,15,17 år. Sjelden 'late' stunder her;O) Blir også veldig glad om du legger igjen spor etter deg, jeg besøker deg med glede:)

lørdag 10. april 2010

Mat !!

En del av ingrediensene vi har brukt idag (igår, hi hi ), skulle lage noe eksotisk ....sjelden kost det her da .... Hadde veldig lyst å prøve å tilbrede andebryst ; har spist det før men aldri laget det selv !!! Det ble med andre ord en spennende prosess..:)))
Men først laget vi en fruktgele, mange gode frukter her ... laget også fra bunnen av med gelatin og hvitvin (hmmm) , den skulle visst bli helt fortreffelig med vin ;) Den ser fristende ut , men har deverre ikke smakt på den ennå .... ble så mett etter hovedretten , hi hi !! Da jeg får velvet den på et fat ser den ihvertfall veldig fristende ut . Vi spiser vel mye med øynene også ?? God med vanijeis eller krem til .
Her ligger andebrystene på vent .... spennende ...
Lager litt godt tilbehør , aspargesbønner (friske) , charlottløk, squash(glemte å ta bilde av det ..)
Også glasert rødløk ( bilde) stekt i smør m kanelstang og etterhvert kokt inn rødvin , det ga en veldig god smak.
Brystene fikk først en runde i stekepannen på høy varme før å få en fin stekeskorpe , inn i komfyren . Ferdig :) Vi serverte med de grønnsakene som beskrevet før , ris , poteter, sursøt saus. Hmm det ble veldig godt !( Beklager men glemte å ta det siste bilde av retten... ble så ivrig etter å smake ...) Uansett , kan anbefales:) Jeg fant en oppskrift på tv 2 , wenches kjøkken . Sto nemlig lite i alle mine kokebøker .. der sto det om hel and... skulle jo ikke ha det da !!

1 kommentar: