Om meg

Bildet mitt
Om meg.. tja ;) Jo jeg er ei hobbyglad jente , liker å lage noe! Elsker å produsere noe. Å være kreativ gir meg litt "friminutt", det trengs innimellom. Jeg bor sammen med mann og tre skjønne barn i alderen 12,15,17 år. Sjelden 'late' stunder her;O) Blir også veldig glad om du legger igjen spor etter deg, jeg besøker deg med glede:)

lørdag 12. november 2011

Høstkrans..

... julen nærmer seg ... jeg vet det .. må bare vise fram høstkransen likevel :) Den er ikke ny , men har laget den selv for noen år siden . Jeg var rundt i distrikte for å lete etter hengebjørk - det var ikke lett . Jeg hadde sett det overalt ... trodde jeg !!! Joda forsåvidt sant , men det er ofte høye , veldig høye trær inne på gamle gårder ... kunne liksom ikke ta med meg stige å gå inn på andres eiendom å hente syns jeg .. Tror kanskje gårdseierne er enig - hi hi . Fikk et tips om at noe skulle hugges ned - DA var jeg på plass :)))

Kransen min er litt fornyet med nye bladkvister i år - ja de er ikke ekte .. men holder seg godt i flere år :))
Snart blir det julekrans på døra -
Hvis meg gjerne din krans .

6 kommentarer:

  1. Kjempefin krans! Kaprifol egner seg forresten også - det brukte jeg i år, fra egen plante ;)

    Ha en god helg! Klem

    SvarSlett
  2. Vakker krans, jeg er så glad i høstens farger!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Takk for koselig kommentar hos meg. Når det gjelder pileflettkurs, jeg var hos en lokal ildsjel/butikk, men det finnes sikkert noe tilsvarende rundtomkring:)
    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Fin høstkrans!

    Har hengebjørker i hagen og beiteland, men plukker aldri av trærne, tar bare dei greinene som har blåst ned. Rydder opp og lager kranser og hjerter. Det samme gjør eg med lerk, plukker bare under, vil ikkje skade trærne, ikkje er det nødvendigt heller, finner rikeligt under.

    i år har eg laget konglekrans, av mye lerkekongler++
    kan jo bruke nøtter og krydder som stjerne-anis, og kanelstenger også til sånt. Mose, blåbær og tyttebærlyng. eføy, furu, gran ++ mange muligheter.

    Ønsker deg ein fin dag! Klem

    SvarSlett
  5. Så koselig med en høstkrans, og spesielt en du har laget selv.

    SvarSlett